בשלב הראשוני חשוב להבין שכאשר מדובר על פיתוח אתרים, המשמעות היא שם כללי לבנייה של אתר. כאשר פיתוח אתר מורכב מהשלב התכנון ועד השלב שהאתר נמצא באוויר. כאשר אפשר לחלק את שלב התכנון החל משלב תיכנון שכולל בתוכו את ארכיטקטורת אתרי אינטרנט.

כשרוצים לפתח אתר יש מספר שלבים שנצטרך לעבור בשביל לבנות אתר מוצלח.

כאשר מדובר על פיתוח אתרים, תחילה נצטרך להתגבש בכלל על הרעיון ולהגדיר מה אנחנו רוצים באופן כללי מהאתר. כלומר, האם אנחנו רוצים אתר תדמית או אתר מסחרי או לחילופין אם אנחנו רוצים לפתח אתר מורכב יותר.
אחרי שגיבשנו את הרעיון הכללי שלנו, אנחנו נתחיל לשבת לבצע את שלב האיפיון.

כחלק משלב האיפיון של פיתוח אתר, חשוב לשבת להבין ולנתח את קהל היעד שאליו מופנה האתר, מה אנחנו רוצים שהוא יקדם וכמובן, כל התכנון הטכני והעיצובי שלו. ככל שנבצע איפיון יותר מדוייק ומעמיק, אנחנו נייעל את תהליך הפיתוח בצורה מדוייקת. כמו שאנחנו תמיד אומרים, סוף מעשה במחשבה תחילה, ככל שהאיפיון שלנו יהיה יותר טוב ונכון ככה הסיכוי שניתקל בבלתמ"ים ובהפתעות בהמשך הדרך יותר נמוך. בשביל לבצע איפיון מדוייק, מומלץ לפנות לחברה מקצועית שמתעסקת בתחום ולשלם כמה אלפים בתחילת התהליך, חשוב להבין, כאשר מדובר על פיתוח אתרים, שככל שתנסו לחסוך על השלב הקריטי הזה אתם עלולים לשלם על כך ביוקר בהמשך.

לאחר שסיימתם את שלב האיפיון, אפשר לצאת לדרך עם העיצובים, התוכן והפיתוח.

1. תוכן – תוכן בעל ערך ומעניין ימשוך לקוחות להיכנס לאתר שלכם. ככל שתיתנו לגולשים שלכם ערך וסיבה לרצות לקרוא ולבקר עוד באתר הם ירצו להישאר. יתרה מכך, אתר שנותן לגולשים ערך גורם להם להכיר את בעל העסק יותר לעומק ולרצות להתחבר אליו יותר. לדוגמה: אם אתם מחליטים שאתם רוצים לפתח אתר בתחום האוכל, אפשר להכניס תוכן שנותן טיפים על איך לייצר מנה של אוכל בריא לילדים בצורה מהירה וטעימה. בד"כ זוהי נקודת התורפה של הורים שרוצים לדאוג לבריאות ילדיהם אך אין להם זמן להשקיע שעות ארוכות במטבח וגם לא יודעים איך לשכנע את ילידהם לאכול אוכל יותר בריא.

2. עיצוב – אומנם תוכן כמו שציינו הוא חשוב וכמובן חשוב שיהיה כמה שיותר ערכי ובעל ערך לגולש. עיצוב הוא הרושם הראשוני שהגולש מקבל עליכם. ממש כמו שאתם פוגשים מישהו/י במציאות ומגבשים איזושהי דעה ראשונית עליהם בדקות הראשונות שאתם פוגשים אותם, אותו דבר באתר שלכם רק שכאן – הדקות הופכות לשניות והסיכוי לשנות דעה של גולש אחרי שיצא מהאתר היא אפסית. לכן, אל תזלזלו ותקלו ראש בשלב העיצוב. השקיעו מחשבה בהבנה של קהל היעד שלכם ובהתאם תבנו את האתר מנקודת המבט שלו. חשוב להבין שהעיצוב חייב לשדר את הערכים העיסקיים שלכם, ואם האתר לא משדר אתכם או גרוע יותר משדר את ההפך מהערכים שלכם זה יעשה לכם נזק גדול יותר. אצלנו לדוגמה, אחד הערכים הבולטים שחוזרים על עצמם בנושא של פיתוח אתרים, הוא הנושא האסטרטגי בכל האתרים שאנחנו מפתחים וכל מי שפונה אלינו יודע שאנחנו לא הפיתרון הזול ביותר עבורו אלא השקעה שתחזור אליו בהמשך ולכן כל האתר שלנו בנוי בצורה הזו וכל הערכים שלנו משודרים כך בכל המדיות השונות החל מהאתר ועד הרשתות החברתיות.

3. פיתוח – פיתוח האתר הוא השלב הטכני של התהליך. אחרי שכבר יש לכם תוכן איכותי ועיצוב שמתוכנן נכון יוצאים לדרך. בשלב הממשי של פיתוח אתרים, בונים בעצם את האתר שלכם וכל הרעיונות והחלומות שהעלתם באיפיון באים לידי מימוש והופכים להיות אתר וירטואלי. אם אתם בוחרים לבנות חנות מקוונת אתם יכולים לפתח אותה על פלטפורמות שונות כמו וורדפרס או לבנות אותה בקוד סגור.

לעומת זאת, אם תרצו לפתח אתר עם מערכות יותר מורכבות תצטרכו כמובן גם להכין מראש תקציב של כמה מאות אלפים. מומלץ לפני שאתם מקבלים החלטה על סוג האתר שאתם רוצים לפתח לפנות לחברה לבניית אתרים שתוכל להתאים לכם את הבנייה בהתאם לצרכים הנכונים של העסק שלכם.

כמובן, שניתן גם לפנות למפתחים עצמאיים בתחום יחד עם זאת, חשוב לזכור שאם אתם פונים לחברה מסודרת בד"כ יהיה לכם את כל השירותים האלו תחת קורת גג אחת.
לסיכום, פיתוח אתרים הוא תחום מעניין ומורכב ולפני שיוצאים לדרך חשוב להבין שזה תהליך עם חשיבה לטווח הארוך ולתכנן את ההשקעה הזו בצורה נכונה שתניב לנו פירות לאורך זמן.

תוכן עניינים