עיצוב רספונסיבי עשה דרך ארוכה בשנים האחרונות. קל יותר מתמיד ליצור אתר ידידותי לנייד שנראה נהדר בכל טלפון או טאבלט. עם זאת, אתר עדיין לא מחליף אפליקציה, ואפליקציה אינה מחליפה אתר. שניהם מציעים יתרונות ייחודיים לחברות, והם יכולים לעבוד יחד.

מעבר ליתרונות הבאים שאתם הולכים לקראו עבור כל אחת מהפלטפורמות הללו, זכרו כי שילוב בין השניים הוא אולטימטיבי ויכול לעשות את ההבדל בין עסק מדשדש לבין עסק משגשג.

הנה פירוט של היתרונות והחסרונות של אתר אינטרנט לעומת אפליקציה ומה כל אחד יכול להציע לעסק שלך:

אתרי אינטרנט לעומת אפליקציות לנייד

אתר אינטרנט הוא לרוב הבחירה הראשונה עבור עסקים רבים כאשר יש רצון להיכנס לעולם האינטרנט ובמיוחד לעולם הסלולר. עם זאת, חשוב מאוד להכיר את העולם המקוון על בוריו, כלומר להכיר את כל הערוצים האפשריים להציג את העסק שלכם, לשווק ולפרסם האתר בצורה הטובה ביותר ללקוחות שלכם.

היתרונות של אתר אינטרנט

  • אתר אינטרנט לעתים קרובות פחות יקר מאפליקציה
  • אתר עסקי עובד בכל המכשירים
  • קל יותר לקשר ולשתף אתר מאשר אפליקציה
  • בחלק מהמקרים, לאנשים קל יותר למצוא אתר אינטרנט בין אם דרך הנייד או המחשב לעומת אפליקציה. מנקודת מבט עסקית, פחות קשה ליצור ולתכנן אתר אינטרנט, לדוגמא אינך זקוק לגירסאות נפרדות של אתר האינטרנט שלך עבור iOS ו- Android.

חנויות אפליקציות משפרות כל הזמן את פונקציונליות החיפוש כדי להקל על גילוי אפליקציות חדשות, אך חנויות האפליקציות אינן נגישות כמו חנויות האינטרנט. אתרים עדיין נותנים לחברות קטנות יותר סיכוי להיראות מאשר אפליקציה לנייד. יצירת אתר היא לרוב זולה יותר ולוקחת פחות זמן מתכנון ועיצוב אפליקציה. עם זאת, אפליקציה יכולה להעניק לעסק שלך יתרונות ייחודיים שאתה פשוט לא יכול להשיג מאתר בסיסי באינטרנט.

אפליקציות לנייד לעומת אתרי אינטרנט

יצירת אפליקציה לעסק שלך יכולה לשפר את טווח ההגעה השיווקי שלך ולספק ערוץ ייחודי למשיכת לקוחות חדשים או להתקשרות עם לקוחות קיימים.

היתרונות של אפליקציות

  • אפליקציה יכולה למשוך לקוחות חדשים דרך חנויות האפליקציות
  • אפליקציה יכולה לספק חוויה ייחודית ללקוחות שלכם
  • אתר סלולרי הוא דרך נהדרת לפתוח בקשר עם לקוח, ואפליקציה יכולה להעמיק מערכות יחסים קיימות. יישומים ניידים נותנים לך אפשרויות ייחודיות להתקשר עם לקוחות קיימים, כמו גם לספק חוויה אישית.

חוויות משתמש מותאמות אישית מתחילות בתכונות חומרה המקוריות לטלפונים וטאבלטים. אמנם נכון ש- HTML5 עשה דרך ארוכה, מה שמקל על העברת חוויות ייחודיות, אתרים אינם יכולים לעקוב אחר התנהגות המשתמשים כמו שאפליקציה יכולה או להתאים אישית את חוויית המשתמש על ידי ניצול תכונות כמו מיקום גיאוגרפי והודעות "Push".

לדוגמה, אתר סלולרי אינו יכול לספק המלצות מקומיות מותאמות אישית באמצעות מיקום גיאוגרפי, או להודיע למשתמש על אירועים מיוחדים באמצעות הודעות push. באמצעות הודעות push תוכלו ליצור קשר עם הלקוחות שלכם ולהניע אותם לפעולה רצויה, במקום לחכות שהם יבדקו את הדוא"ל שלהם, או יחזרו מתישהו לאתר האינטרנט.

כיצד האתר שלך ואפליקציה יכולים לעבוד יחד

כאשר קל יותר ליצור ולתחזק אפליקציות לנייד, עסקים רבים משלבים אתר ידידותי לנייד עם אפליקציה לנייד. שילוב זה יכול לתת לך את ההזדמנות הטובה ביותר להרחיב את טווח ההגעה שלך ללקוחות חדשים, כמו גם לספק חוויה ייחודית ותוכן מותאם אישית, מבצעים ומידע ללקוחות הנאמנים ביותר שלך.

אינך צריך לבחור בין אפליקציה לאתר, אתר האינטרנט שלך והאפליקציה יכולים (וצריכים!) לעבוד יחד.

תוכן עניינים